Gran Canària (IV i últim)

Després d’unes reparadores hores de descans, esmorzàrem a l’alberg, a on la gent convivia com una gran família i amb un immillorable ambient. Un cop la gana satisfeta, la pregunta era quina ruta fèiem. Ens decidírem a anar a visitar Agaete, un poble de la costa oest. De camí vèiem la veïna illa de Tenerife, amb unes vistes impresionants, però que el mareig no em va deixar gaudir-ne gaire d’aquest indret declarat parc natural. Després d’una interminable estona de corbes, arribàrem a Agaete, a on fou divertit trobar aparcament amb els estranys aparca-cotxes que hi havia. Vam anar a visitar les piscines d’Agaete, un indret ple de petites basses naturals a on la gent es banyava malgrat la forta brisa. Després de la visita, de nou a la furgoneta i cap a Sardina. Com que la platja no ens convencé, vam decidir acabar el nostre periple a la platja de las Canteras de Las Palmas. Allí, després de preparar un improvisat dinar a la platja i cruspir-nos-el, vam fer un cafetó, vam conversar animadament sobre l’arena i al final, a descansar uns moments a l’hostal abans d’anar a sopar. I quin fou el destí per tal acció? Doncs la part vella de la ciutat, amb la imponent catedral de Santa Anna de colofó a la nit de divendres sant. Vam passejar una estoneta i després vam a sopar a una tranquil·la taverna i vam estar xerrant i rient llargament. Després vam continuar passejant abans de retornar cap al hostel. Com que la son no ens vencia, vam buscar un bar per fer les últimes copes. Desorientats com estàvem, vam acabar caminant tota la platja de las Canteras, aturant-nos a jugar com nens i nenes en un parc infantil. Finalment vam trobar el desitjat bar; un parell de cerveses, una estoneta de ball amb bona música i un taxi cap el hostel foren el punt final a les vacances a l’arxipèlag canari. El matí següent fou ràpidet: aixecar-nos, esmorzar improvisat en una de les habitacions i cap a l’aeroport per agafar l’avió de retorn a terres catalanes...
(La foto correspon a la catedral de Santa Ana de Gran Canària)