París, une autre fois: La jeune fille au pair

El segon dia a París, de congrés. Congrés a la RATP, un imponent edifici ple de sales de reunions. I a tocar de l’estació de Lyon. I aquí em sobrevingué a la memòria el record d’un llibre que vaig llegir a un curs de francès: Le jeune fille au pair, de Joseph Joffo. En aquest llibre es parla de l’estació de Lyon, és un dels centre de la narració, en la qual una jove s’enfronta al tèrbol passat: el seu pare era un dels caps del nazisme. Em va agradar veure com és realment l’espai que la meva ment havia imaginat. I em vaig tornar a estremir recordant el llibre i el que allí s’hi conta; sobretot la força de superació de la protagonista, les ganes de tirar endavant i enfrontar-se a allò que li fa mal, que li impedeix gaudir del que té al voltant, un llibre que parla de la valentia i d’un passat que cal recordar perquè no es torni a repetir. Us el recomano!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol