Cuba, del 17 al 26 de març de 2016 (dia 5): Cayo Santa María (20 març de 2016) (i II)

A l’horitzó es dibuixa una bellíssima platja, la més bonica que he vist mai. L’aigua translúcida, el cel i el mar es fonen a l’horitzó, hi ha poquíssima gent... i a més, de manera gratuïta, et pots acomodar sota una mena de para-sol natural. La veritat és que xalem moltíssim i no tardem gaire a posar-nos dins de l’aigua i fer-nos fotos, jugar, riure... El que no m’acaba d’agradar, però, és que just al costat, marcat per una mena de barrera, hi ha una platja privada d’un hotel. Em fa un xic de ràbia, però ho obvio i em dedico a gaudir de la meva petita estona al paradís. Hi estem una bona estona, però finalment, quan la marea ja comença a pujar, recollim les coses i marxem, desfent el bonic camí d’anada i amb un deix d’enyorança quan encara no n’hem ni marxat. Ens crida l’atenció que molts arbres tenen un color vermellós, com si perdessin l’escorça i quan arribem al lloc a on hi ha el vigilant, li preguntem. Ens diu que el que el que tenen els arbres és la malaltia dels turistes, que arriben blancs i marxen ben escaldats. Ens fem un bon fart de riure i ens acomiadem d’ell. Tranquil·lament desfem el camí d’anada per retornar cap a Santa Clara; ens perdem una mica, però arribem a la ciutat amb el temps just per dutxar-nos i preparar-nos per anar a sopar una mica. I és que durant tot el dia no hem menjat res i tenim gana i set. Aprofitem per beure alguna cervesa a la pròpia casa a on ens allotgem, i després ja marxem. Passegem pel centre de la ciutat i acabem entrant a sopar en un bufet lliure ben econòmic. A fora, fan ball i la nit pinta molt bé. Però no sé si és per culpa de la ressaca matinera que encara em provoca seqüeles o bé pel sol, o per no haver menjat gairebé res en tot el dia, que el sopar no s’acaba d’acoblar bé al meu estómac i em retiro aviat a descansar, mentre que la resta aprofita per fer algun que altre mojito, que demà serà un altre dia!
(La fotografia correspon a la platja de "Las Gaviotas")



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol