Coneixent...

Aquí a Gent, Gand o Ghent (ho he vist escrit d’aquestes tres maneres) hi ha coses a les quals m’he hagut d’habituar, petits canvis del que estava acostumada a fer a Girona. Per exemple, amb el tema de la brossa. A Catalunya tenim contenidors per fer la recollia selectiva. Aquí no n’he vist cap. I és que has de treure la brossa un cop a la setmana, el dia que pertoqui i deixar-la a peu de porta. A més, són unes bosses especials que es compren al supermercat, i barates no són! N’hi ha per la brossa general i també pel plàstic. Una altra cosa que ja sabia però a la qual encara m’hi estic habituant, és a l’ús de la bicicleta. La gent aquí va de festa en bicicleta, a treballar, a gaudir de l’oci. I com no, ja m’estic acostumant a anar pertot amb aquest ecològic mitjà de transport. Hi ha un bon nombre de carrils bici, perfectament senyalitzats. Les botigues aquí tanquen aviat; a les sis, màxim dos quarts de set, ja no queda res obert. I amb puntualitat que ho fan... I els dissabte, sorprenentment, el que durant la setmana havien estat carrers no excessivament plens de gens, i més si fa sol, esdevenen un bullici de gent. I encara em queda molt per conèixer de la ciutat...
La foto correspon a un dels canals que passa per Gand, amb les boniques cases al voltant

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol