Malta (dia 4)

El darrer dia a l’illa, com no, ens saludà amb una calor altra volta asfixiant. Després de preparar el dinar, vam agafar el cotxe i vam marxar cap a Buggiba per agafar una barca per anar a visitar l’illa de Comino (http://es.wikipedia.org/wiki/Comino_(Malta)), la tercera en grandària. La barca, plena de gent, ens deixa primer a la badia de Sant Paul, a on visitem l’estàtua i ens banyem per suportar la calor. Retornem a la barca i anem ja cap Comino, tot entrant per algunes de les coves que anem veient pel camí. A Comino parem un moment a banyar-nos a la badia de Santa Maria, fer una cervesa i marxar de nou fins al Llac Blau (Blue Lagoon), a on es para la barca. El lloc és preciós, unes aigües cristal·lines i un paisatge molt bonic, però pel meu gust massa massificat. Gent i més gent, omplint amb cadires bona part de l’espai. Ens desplacem una mica de la marabunta de gent i ens anem a banyar a l’aigua amb una temperatura ideal un bon tros més enllà, deixant les coses sobre un sòl força escarpat. Gaudim de les coves, de l’aigua amb diferents tons de blau, i finalment, dinem. Tampoc gaudim de gaire més estona, així que retornem cap al vaixell i allí acabem d’esgotar l’estona tot tirant-nos des del vaixell. Però com que totes les coses bones s’acaben, aquesta també, així que marxem i retornem cap a Malta, entre mareigs i bells paisatges. Un cop a l’illa, anem a la zona de Sant Julien, la zona de marxa per excel·lència de l’illa (http://en.wikipedia.org/wiki/St._Julian), a on aparquem el cotxe, comprem alguns records i anem a prendre una cervesa en un ambient tranquil. Marxem i anem a l’apartament a dutxar-nos i a empolainar-nos per anar sopar a Mggbar, a on ens havien recomanat un restaurant. Després de perdre’ns algunes vegades, arribem i.... el restaurant estava tancat, així que en decidim per un altre per tastar les exquisideses de l’illa. Els plats típics són a base de conill i de cavall, però també van triomfar els cargols (per als vegetarians, plat de pasta!). Amb l’estómac més que satisfet, vam anar de nou a la zona de Sant Julien i... quin canvi! Tot ple de gent de festa, dificultats per aparcar, etc. I per esgotar la nit, un combinat en un bar de reagge i una bona conversa. Finalment, a dormir i a passar les últimes hores en aquesta illa! Un viatge molt bonic!
La foto és de la zona del llac blau (Blue Lagoon)