Sommeliers

L’altre dia, en una de les poques estones que m’entretinc davant la “caixa tonta” vaig veure un reportatge sobre els sommeliers, aquestes persones que es dediquen a la degustació de vins i a descobrir-ne totes les aromes que el formen. Sincerament, sempre ha estat un món que m’ha atret, això de ser capaç de distingir amb les narius tots els components d’aquest fruit del raïm. Poder distingir l’olor i el gust de la fusta en un glop del líquid blanquinós, vermellós o morat fosc sempre m’ha fascinat. Suposo que deu ser l’entrenament i les degustacions les que permeten tal plaer olfactiu i del paladar. De moment, però, em conformo em veure un bon vinet, ja sigui blanc, negre o rosat, tant si té gust de bóta de roure com si és afruitat!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol