Lluís Maria Xirinacs

Aquesta setmana els lectors del diari electrònic Vilaweb han escollit l'exsenador Lluís Maria Xirinacs com a personatge del 2007. Aquest lluitador incansable per a la llibertat de la nació catalana, per la llibertat d'expressió, per la llibertat dels individus i per la pau va morir l'11 d'agost a Ogassa (Ripollès). Xiriancs, exsacerdot, des de la pau va lluitar pels seus ideals i per fer dels Països Catalans un lloc més lliure i amb cabuda per a tothom. Xiriancs, personalment, la teva lluita és un exemple que m'ajuda a aprendre una mica més de la vida. Gràcies.
Deixo aquí el seu testament en forma d'escrit:


ACTE DE SOBIRANIA
He viscut esclau setanta-cinc anys
en uns Països Catalans
ocupats per Espanya, per França (i per Itàlia)
des de fa segles.
He viscut lluitant contra aquesta esclavitud
tots els anys de la meva vida adulta.
Una nació esclava, com un individu esclau,
és una vergonya de la humanitat i de l’univers.
Però una nació mai no serà lliure
si els seus fills no volen arriscar
llur vida en el seu alliberament i defensa.
Amics, accepteu-me
aquest final absolut victoriós
de la meva contesa,
per contrapuntar la covardia
dels nostres líders, massificadors del poble.
Avui la meva nació
esdevé sobirana absoluta en mi.
Ells han perdut un esclau.
Ella és una mica més lliure,
perquè jo sóc en vosaltres, amics!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol