Berlín (I) ( 26 i 27 d’agost de 2011)


En pocs mesos ja he visitat la capital d’Alemanya un parell de vegades. La veritat és que estic enamorada de la ciutat, no sé què té…Després que em fotessin 54 euros per fer el trajecte entre Braunschweig i Berlín, amb un tren que portava retard i tant ple que maletes i jo vam passar l’estona asseguts com vam poder, vaig arribar a la capital. Després de fer alguns transbords, vaig acabar arribant al I Unn Hostel, el mateix que em vaig allotjar en l’anterior ocasió que vaig estar a la ciutat. Un cop aposentada i dutxada, car la temperatura era infernal (gairebé 35 graus i a més amb les maletes!), vaig aprofitar per fer un primer passeig per la zona Friederischain. Vaig aprofitar per fer una cerveseta mentre veia una part del partit de la Supercopa europea entre el Barça i el Mònaco. I em van venir a buscar els amics que ja feia alguns dies que voltaven per allí. Vam anar a sopar en un restaurant indi i un cop tips, a fer una waldbier (una cervesa verdosa amb gust de “bosc”) abans d’anar a dormir. L’endemà al matí vam llevar-nos, vam esmorzar al hostel per un mòdic preu de 2 euros i ja gairebé al migdia vam aprofitar per fer una passejada pel barri, algunes compres i una cervesa. Durant la passejada vam estar a una antiga fàbrica, ara una gran casa cultural a on hi ha un gran rocòdrom, un bar i fins i tot una discoteca, el RAW-temple (http://www.raw-tempel.de/) . I pel que sembla, tot autogestionat . Un lloc d’oci totalment integrat a la ciutat. Em van entrar ganes de fer algunes parets i tot! A l’hora de dinar vam anar a un hort ecològic que hi ha al centre de la ciutat, just a la sortida d’una boca de metro. Tot un recés enmig del nervi de la ciutat. Allí, sota un cel molt amenaçant vam degustar una deliciosa pizza de flors, preparada per un cuiner que portava una camiseta al·lusiva a la cuina catalana! Tot menjant i aguantat el xàfec, vam degustar la menja... i després ens vam voler dirigir cap a la Tacheless (http://super.tacheles.de/cms/; http://en.wikipedia.org/wiki/Kunsthaus_Tacheles) , una casa ocupada, a on fins no fa gaire hi havia el magnífic cafè Zapata; és una zona plena d’artistes que volen tancar (si no ho han fet ja). Hi vam fer una volta i com que el bar ja estava tancat, vam optar per anar a un bar cubà just al davant, tant per arrecerar-nos de la pluja i el fred (devíem estar a uns 15 graus) com per descansar. Com que era “Happy Hour” vam fer un còctel i després vam retornar al hostel a canviar-nos per anar a sopar. El lloc escollit va ser un restaurant amb reminiscències alemanyes i després de l’àpat, una cervesa per concloure la nit.
(La imatge correspon al rocòdrom que hi ha a RAW –temple)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol