Un dia a Kortijk (Courtrai)

Un diumenge la matí em vaig llevar i vaig fer el que feia dies que ja tenia en ment: anar a visitar la ciutat de Kortrijk (http://en.wikipedia.org/wiki/Kortrijk; http://ca.wikipedia.org/wiki/Kortrijk ; http://www.kortrijk.be/english )  a uns 20-30 minuts en tren a l’oest de Gent. Un cop allí, vaig anar buscar  l’oficina de turisme (situada al bonic parc del beguinatge) i ja amb el mapa a les mans vaig visitar la ciutat i tots els seus indrets més recomanats. 1) les torres Broel, d’origen medieval i construïdes entre el segles catorzè i quinzè, unides una amb altra mitjançant el pont de Broel; la imatge d’elles és bellísima i són l’únic que queda de la fortificació de la ciutat. 2) L’església de Sant Martí, datada del segle XII; a dins, em vaig impregnar de la pau que s’hi desprenia. També prop de l’església, hi ha el beguinatge de Kortrijk (també patrimoni de la humanitat); tot de cases blanques, més petit que els que he vist fins al moment i a on encara hi ha monges beguines. Llàstima que el museu estigués tancat, ja que m’hauria agradat fer-hi una visita.  El convent data del segle XIII, però les cases són del segle XVI. Llàstima que l’església d nostre senyora estigués tancada i no pogués contemplar l’obra de Van Dyck que hi ha allí. Després, el tercer pas va ser cap al Buda Island, una mena de museu d’art, però no  hi vaig entrar. Com que era diumenge i el dia era molt gris, amenaçant a pluja, els carrers estaven literalment buits. Hi ha una gran zona comercial a la ciutat, amb infinitat de botigues, però la ciutat semblava fantasma. 4) una altra zona molt recomanable de la ciutat és la Grote Markt, la plaça major, a on s’hi alça imponent la torre Belfry (patrimoni de la Humanitat per la UNESCO). Aquesta torre, reminiscència medieval, està coronada per un parell d’escultures que toquen les campanes i són Manten i Kalle. També a la mateixa plaça, també hi ha l’ajuntament, d’estil gòtic renaixentista; a la façana hi ha diverses imatges dels Comtes de Flandes.  Finalment, abans d’abandonar la ciutat, vaig anar a passejar per la plaça ‘t (sí, aquest és el nom de la plaça!), amb un sortidor d’aigua i jocs per a infants (com que estaven buits, vaig posar-m’hi jo a jugar amb els gronxadors i els tobogans !) i també per la zona de la porta de Groeninge (del 1908, malgrat la inscripció que té); un cop traspassada la porta, també vaig poder veure el monument de Groeninge, i l’estàtua de la verge de Flandes, que està intentant frenar el Lleó flamenc just alliberat de les seves cadenes... Una bonica excursió; llàstima que la ciutat estigués tant buida i no pogués copsar la vida de la ciutat!
La imatge correspon a la torre Belfry, a la Grote Markt de Kortrijk

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol