Amsterdam, dia 2

El segon dia a l’acollidora ciutat es desperta fredíssim. Després d’esmorzar al hostel, sortim i anem a fer una passejada al parc de Vondelpark. just davant del lloc a on hem dormit. Està ple de gent fent esport! Anem passejant i trobem un geocatching, el més antic de tot Holanda. Passem per un barri residencial, tot amb cases de maó. També passem davant del museu Van Gogh, del Rijkmuseum i de cases de diamants, que també n’hi ha a la ciutat. Anem passejant, veiem el pont de Mardbrük i fem trobem algun altre geocatching. De nou, la fred, més acusada per la proximitat dels canals, fa que ens refugiem en un altre coffee shop a reconfortar-nos. Ens parem en un que va guanyar la Cannabis Cup el darrer any, en alguna de les categories. Aquesta competició consisteix en pagar una quantitat de diners i pots fer de jutge a tots els locals que hi participen tot catant les diferents varietats de maria. Amb els peus ja més calents, anem de nou cap a la plaça Dam, a on entrem en algunes botigues de records, en una impressionant botiga ambientada com un bosc de fades, en firem i anem a dinar un kebab. I el dia ja no dóna gaire per més, car hem de retornar al hostel a recollir les maletes, anar amb tram fins a l’estació i agafar els preceptius trens; el meu el que després de tres hores de viatge em deixa de nou a Gent. En arribar a casa m’adono que les hores, envoltada d’amics, m’han passat volant; rememoro anècdotes i me’n vaig a dormir amb un agradable estat, tot gaudint del que he viscut! :-)

(La imatge és d’un dels canals de la ciutat, vist des de l’estació central de la ciutat).