La màgia de la Patum

Dissabte de Patum. Berga, sota un cel amenaçant tempesta, està de festa. Carrers plens de gent, comparsa vers la plaça Sant Pere, gegant i guites dansant sense parar. Ulls encesos de festa, barreja de mà en mà. I la plaça de Sant Peres s'omple de tirabols ballats per foravilers i autòctons. Empentes, suor i la màgia que traspúa per tot arreu. Peus adolorits, però no el suficient com per no ballar frenètics els ritmes d'Obrint Pas. La pluja tènue també vol participar de la festa, però ben aviat entén que avui no és el seu dia. I al meu costat, els meus amics, la meva gent, les mirades de complicitat, sentiment immens, espurnes de felicitat em salten del cos. Moments que voldria perpetuar... Així vaig viure la màgia de la Patum!

Una preciosa cançó de Brams, ambientada en la Patum, "L'últim tirabol"

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol