“La ferme africaine”, de Karen Blixen


Remenant per un mercat de segona mà vaig trobar un llibre en francès per un mòdic preu de dos euros. Sense ni pensar-m’ho, me’l vaig comprar! El llibre en qüestió és “La ferme africaine”, que com vaig saber més tard, no és res més que la traducció al francès de “Memòries d’Àfrica” (http://en.wikipedia.org/wiki/Out_of_Africa ).El llibre narra, potser en clau autobiogràfica, la vida d’una  dona a Kènia. Ella és la propietària d’una granja a on treballen diferents ètnies i explica el dia a dia de la vida, les costums dels seus treballadores, les vicissituds, les coses que li succeeixen. La veritat és que no m’ho esperava i és un llibre molt amè, que gairebé vaig devorar.  El dia a dia a la plantació de cafè, com es desenvolupa la vida, petites històries quotidianes que acaben essent el reflex d’una època i d’una manera de viure. En les pàgines que composen el llibre també s’explica  com la protagonista s’ha d’adaptar al nou país i a la seva manera de fer. Tot i això, en algunes moments de la lectura vaig tenir la impressió que la narradora i protagonista era tractada gairebé com una deessa pels seus treballadors ...Tot i això, és un bon relat per explicar el colonialisme a l’Àfrica a primera meitat del segle XX, sense molts dramatismes i des d’una perspectiva molt amena!
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol