"Els pilars de la terra", de Ken Follett

Ja feia temps que tenia ganes de llegir el llibre "Els pilars de la terra", de Ken Follett. I potser pel fet que n'havia sentit a parlar tant i era tanta l'expectació que m'havia creat, que al final m'ha acabat decepcionant una miqueta, la veritat. Són més de 1000 pàgines, però la veritat és que se m'han fet una mica feixugues. Sobretot quan el llibre descriu tots els detalls de les catedrals o de com haurien de ser. Hi ha pàgines senceres i per mi, massa repetitives. La trama està ben lligada, però potser una mica massa llarga i complexa. També en algun passatge del llibre se m'ha fet difícil la lectura, car descriu amb molta precisió passatges escabrosos que la meva ment dibuixava massa clarament. En les pàgines d'aquesta novel·la es desgrana la construcció d'una catedral, que seria el punt de conjuntura de tots els personatges: el constructor, els seus fills, els comtes, el prior de l'abadia. La imaginació de l'autor és ben vívida, però amb una mica menys de "palla", de ben segur que m'hauria enganxat molt més. De totes maneres, és entretingut, tot i que de ben segur no és el llibre de la meva vida!
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol