L'educació de les joves generacions


Com a docent tracto diàriament amb alumnes, tots ja majors d'edat. M'agrada la meva feina, però amb els anys em vaig desenganyant una miqueta. M'estic trobant que l'educació de molts d'ells deixa molt a desitjar. Per sort, però, no tots els alumnes són així, sinó em sembla qu ja hauria plegat. De totes maneres m'he trobat amb uns quants casos a on són els alumnes que volen imposar al professor com cal fer les classes o com ha de fer els exàmens, per exemple. O quan parlen amb els companys o amb el professor/a obliden les mínimes lleis de cortesia, amb llenguatge barroer i maleducat. I sap greu, molt greu. Em pregunto a on falla el sistema, què cal fer per canviar aquesta tendència. No cauré al parany de ser tant maleducada com alguns d'ells, però crec que cal revertir aquesta tendència de mala educació i de superioritat de les noves generacions. Al cap i a la fi, tots som persones i som humans...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol