Fosses comunes de la Guerra Civil

Malgrat que ja fa una bona pila d’anys que la Guerra Civil espanyola va acabar, encara continuen moltes incògnites d’aquells dies. Recentment, a Gurb, a Osona, s’han aconseguit identificar les persones que hi havia en una fossa comuna. Persones enterrades sense identitat, sense res. Persones a qui les seves famílies havien reclamat llargament, i que per fi, podran descansar amb els seus. Tota aquesta història m’ha fet recordar del germà de la meva àvia, en Narcís Turon Horta, l’únic que ella tenia, i a qui van matar en aquesta maleïda guerra que tantes vides va segar. L’àvia Remei sovint em parlava d’ell. Tenia l’esperança de saber a on era el cadàver del seu germà. Només sabia que l’havien mort, però mai ningú de la meva família en va poder recuperar les restes. Tan de bo, encara que dolgui, en alguna d’aquestes fosses hi puguem trobar l’oncle Narcís i enterrar-lo amb la meva àvia.... Una forta abraçada pels dos, sigueu a on sigueu...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol