Records de l'ahir

Aquesta setmana al pis ens vam posar a mirar capítols de Bola de Drac. El fet de veure aquests dibuixos fou l’espurna que encengué en la meva ment tendres records de la meva infantesa a Can Pujató: de la mà de la iaia Remei a buscar menjar i a conduir els conills, a coll de l’avi Àngel a passejar per l’hort, a collir avellanes o dalt del tractor. Aquells inicis de setembre amb els peus dins de la tina trepitjant el raïm per transformar-lo en vi; o portant el porró (amb més d’un traguinyol furtiu entre passa i passa) als que collien les avellanes. I aquelles tardes estiuenques passejant el meu Terri en un cotxet tot disfressat, el pobrissó; o jugant a fet i amagar entre els camps de blat de moro amb els meus cosins. Els dinars del diumenge amb tota la família al voltant de la taula i les llargues sobretaules enriquidores en tots els sentits. I amb el pare i la mare les sortides de molts diumenge sa la tarda. I un llarg etcètera que serviria per escriure un llibre... Quan reuneixi les set boles de drac li demanaré al drac Sheron que em concedeixi el desig que mai oblidi aquella felicitat i que sempre la tingui present. Una, dues, tres, quatre, cinc, sis, set boles de drac....

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol