Josep Palau i Fabre

Dissabte morí un geni del país, Josep Palau i Fabre. Un gran poeta, un gran estudiós, un patriota, un erudit.
En homenatge deixo un preciós poema seu, també musicat per Maria del Mar Bonet:

http://www.youtube.com/watch?v=StiRNB4656I (Maria del Mar Bonet)

Jo em donaria a qui em volgués

Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n’adonés
d’aquest donar-me: com si ho fes
un jo de mi que m’ignorés.
Jo em donaria a qui es donés
a canvi meu per sempre més:
que res de meu no me’n quedés
en el no meu que jo en rebés.
Jo em donaria per un bes,
per un de sol, prò que besés
i del besat em desbesés.

Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n’adonés:
com una almoina que se’m fes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol