“El gat de Schröndinger” de Jordi Dausà Mascort


Casualment, el passat Sant Jordi vaig conèixer en Jordi Dausà,  oriünd de Cassà de la Selva i l’autor del “El gat de Schröndinger”. I vaig comprar el seu llibre, però per atzars de la vida, no el vaig llegir fins a l’agost. I malament que vaig fer! Tan de bo l’hagués llegit abans, ja que em va captivar. Una novel·la fresca, dinàmica, molt ben documentada i ambientada en els nostres dies. Potser per la proximitat generacional amb en Matt, el protagonista, els seus problemes, les seves vivències, el món que descriu, em són molt familiars. El títol es basa en el famós experiment de el gat de Schröndinger (http://ca.wikipedia.org/wiki/Gat_de_Schr%C3%B6dinger) i vol ser una metàfora de la vida dels protagonistes. La trama discorre en un cap de setmana en un poble inventat, un tal Port Antic, que bé podria ser Platja d’Aro o Benidorm, per posar alguns exemples.  I durant gairebé 48h conviuen en Matt, en Borja i en Xavi, tres antics companys de pis amb tres vides totalment diferents però que van confluir durant l’època que van conviure. I a en Matt, al protagonista, se li desperten vells malsons amb les experiències que viurà a Port Antic. Una novel·la dels nostres dies, que hauria de ser traduïda a d’altres idiomes, ja que les situacions i les vides dels protagonistes casen amb de la molts joves escampats arreu del món. Un dels llibres que més m’han sorprès i agradat del que he llegit enguany! No us el perdeu!
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol