Holanda: Amsterdam

Dilluns de molt bon matí, a primera hora, un plàcid vol vers Eindhoven. Un cop allí, amb la fred ja fent-se present, vam anar direcció a Amsterdam. Un cop a la capital del país, buscar l’hotelet i a voltar per la ciutat. Mercat de les flors, mercat de les puces, coffeshops, pubs, botigues i a les 5 tot fosc i tot tancat! Pistes de gel per tota la ciutat i ple d’anuncis explicant que ja arriba Sinterklaas, com una espècie de pare Noel que el dia 6 de desembre a portar els regals a petits i grans. Vam sopar en un restaurant anunciant com a “Català” a on la carta estava escrita en la nostra llengua... però un cop a dins, tot en castellà, ni un borrall de català! El primer dia a dormir aviat, ja que estàvem cansades i a més, gaire festa no hi havia. Però ai las! Sorpresa a l’habitació! Un convidat inesperat en forma de ratolí ens va tenir entretingudes gairebé una horeta... L’endemà ens vam unir a una excursió gratuïta per la ciutat, a on vam descobrir els racons més amagats de la ciutat. Jardins i esglésies secretes, els viaranys del barri roig, el miracle d’Amsterdam i per acabar, la casa d’Anna Frank i la història dels habitants d’Amsterdam que van sortir pacíficament per protestar contra el feixisme. Històries que arriben al fons del cor... i poca coseta més, a passejar una miqueta per la primerenca foscor de la tarda, sopar i a fer nones...
(Postal típica d'Amstedam... bicicletes i canals...)