Sud est asiàtic 2017: dies 1 i 2, de terres catalanes a Miri (Malàisia) (9 i 10 d’agost de 2017) (I)
El sol encara roman amagat en terres
catalanes. De fet, és la lluna plena la que reina en la nit. I amb aquest
paisatge, sona el despertador, senyal inequívoc que és hora de llevar-se per
emprendre un nou viatge en terres llunyanes. Tenim el temps just per mig
esmorzar i pujar al cotxe en direcció cap a l’aeroport de Barcelona. Hi anem
amb bastanta previsió, ja que hi ha vaga al control de seguretat i no volem pas
perdre l’avió! No fem gaire cua per facturar l’equipatge i tampoc gaire més per
passar el control de seguretat, que va bastant lent. Un cop passat, encara ens
queda passar un darrer control: el de passaports. Ja amb la tranquil·litat de
saber que només ens queda esperar el moment d’embarcar, esmorzem
tranquil·lament i ja fem temps per pujar a un avió de Singapur Airlines (http://www.singaporeair.com/es_ES/es/home ). La veritat és que va mig buit;
nosaltres pensem que viatgem directament a Singapur, però no. Baixem a Milà per
tal que pugin més passatgers; això sí, no cal que ens movem de l’avió. I la
veritat és que ho agraeixo, ja que estic mig marejada de l’aterratge.
Finalment, ens tornem a enlairar, ara sí, sense cap més aturada fins Singapur.
El viatge se’m fa llarg, malgrat que miro la pel·lícula “Moonlight” (https://ca.wikipedia.org/wiki/Moonlight_(pel%C2%B7l%C3%ADcula_de_2016) ), guanyadora d’un Oscar, menjo,
dormo, llegeixo, etc. Finalment, quan em torna a entrar la son, és el moment
d’aterrar. Són les 7 del matí hora local a Singapur; aterrem a l’aeroport de
Changi (http://www.changiairport.com/ ) i directament anem a una altra terminal
per tal d’agafar un altre vol, el que ens portarà fins a Kuala Lumpur, la
capital de Malàisia. Ja no recordava que a l’aeroport de Singapur fan el
control de seguretat a la mateixa porta d’embarcament. Mig “zombie”, embarco i
m’adormo al seient d’un nou avió de Singapur Airlines, que en escassos 45
minuts (amb beguda inclosa), ens deixa a l’aeroport de Kuala Lumpur, al KLIA1 (http://www.klia.com.my/index.php?m=airport; ). Un cop allí, seguim les
instruccions (amb tren intern inclòs) per arribar a passar el control de
seguretat (no ens ha calgut visat ni omplir cap paper; et fan ja un visat
directament per 90 dies estampat al passaport) i recollir les maletes.
El nostre periple, però, no acaba
aquí. Un cop recollides les maletes, ens dirigim amb el bus llançadora que surt
de la porta 4 del nivell 1, cap a la terminal KLIA2 (http://www.klia2.info/ ), que també té estació de busos. Ens
deixa en aquesta i després de fer el preceptiu canvi de moneda d’euro a ringgit
(https://ca.wikipedia.org/wiki/Ringgit ), pugem a prendre quelcom per fer
temps a l’aeroport, que en realitat no és més que una barreja de gran centre
comercial i aeroport. Quan s’esdevé l’hora, facturem l’equipatge amb Air Asia (https://www.airasia.com/en/home.page?cid=1 ) i ja anem cap a la porta
d’embarcament per volar cap a Miri, que és a la zona de Borneo, a la Borneo
Malàisia.
Mentre esperem a la porta
d’embarcament, veiem com un treballador de la neteja es desmaia, però
afortunadament, tot queda en un ensurt! L’espera se’ns fa llarga, ja que estem
ben cansats, ja que portem més de 24 hores en trànsit sense gairebé haver
dormit....Finalment, després d’una feixuga espera, embarquem amb retard. No
tinc ni temps de seure al seient que ja dormo, i només obro les ulls quan una
hostessa m’interpel·la. Entre boirines de cansament, gairebé ni noto les
turbulències. Dues hores i escaig més tard, aterrem finalment a l’illa de
Borneo, a la Borneo malàisia. Borneo és una illa dividida entre tres estats:
Malàisia, el sultanat de Brunei (https://ca.wikipedia.org/wiki/Brunei ) i també Indonèsia. Quan baixem de
l’avió hem de passar un control d’immigració, i els que no som oriünds de
Malàisia, ens prenen de nou les empremtes
dactilars. (Continuarà)
(La imatge és dels carrers de Miri)
Comentaris