Mainz (I)

Divendres al vespre ens trobem a l’aeroport de Girona. L’avió que prenem ens porta, en un plàcid vol, cap a Frankfurt. Una vegada allí, vam haver-nos d’esperar una estona abans de poder el bus que ens havia de portar a Mainz. Una vegada allí, ja ben entrada la matinada, poc més que trobar l’hotel davant de l’estació i anar-nos-en a dormir…L’endemà al matí, aixecar-nos, esmorzar en el bon bufet i a voltar. Seguint el mapa van anar cap a la zona cèntrica de la ciutat, cap a la catedral, a on vam trobar l’agradable sorpresa que era dia de mercat. Tota la plaça estava plena de parades de fruites i verdures, algunes poc comuns aquí. Sobretot abundaven els espàrrecs gegants. El nostre següent destí fou la catedral, el Dom, impressionant! Seguidament vam entrar al museu Guttenberg. Vam voltar una bona estona per la història de les lletres i de la impremta. Fins i tot vam veure el primer document imprès, una Bíblia, gelosament guardada dins una cambra cuirassada. Després de l’entretingut periple dins del museu, vam anar a prendre un vinet típic de la zona, acompanyat per uns daus de formatge, a la plaça del Dom, en un improvisat Biergarten. Per fer baixar una miqueta el vi, vam anar cap al carrer més cèntric de la ciutat, ple de gent i botigues, a on vam dinar en un restaurant alemany. Amb la panxa ben plena, vam anar a estirar-nos en un parc prop de la Zitadella. Vam jugar com nenes i nens petits en un tobogan mig tapat i per rematar la tarda, una passejada per la ciutadella. Poc després, vam anar a prendre una cervesa en una típica taverna de la zona, a on es fabricaven artesanalment la cervesa. Acabada la cervesa, de direcció cap a l’hotel, vam passar per davant de l’estació, a on hi havia una manifestació antisistema, amb gairebé més policies que manifestants. Ja una mica cansats, vam descansar una estoneta a l’hotel abans d’anar a sopar de nou en un restaurant alemany, a on vam compartir amb els autòctons la pantalla gegant per veure el festival d’Eurovisió, enmig dels nostres divertits comentaris. Per rematar la nit, un còctel al mateix local i a dormir...