6 de desembre, una farsa

Teòricament avui és un dia festiu a tot l’Estat Espanyol. Però per mi és un dia més, un dia qualsevol, perquè no tinc res a celebrar. És el dia de la “Constitució Espanyola”, una constitució que no he votat i que no em representa. I no em representa perquè, primer de tot, no sóc espanyola (ni ganes). I en segon lloc perquè és un text anacrònic, desfasat, i pel que sembla, intocable. Un text que nega llibertats als pobles i que blinda un sistema monàrquic corrupte i antidemocràtic.  Per tant, el dia d’avui, és una farsa, no tinc res a celebrar. Només que estic viva i que tinc ganes de lluitar per un país i un món més justos i lliures. 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol