Un Carnestoltes diferent

El proppassat dissabte vaig anar a visitar la ciutat alemanya de Colònia (Köln). No recordava que també era el carnaval... i vaja, tota la ciutat transformada. Els carrers plens des de ja a primeres hores del matí, bandes tocant, tots el bars plens a vessar de gent d’arreu del globus. Multitud de llengües, disfresses molt originals i altres totalment improvisades. A la plaça Nova de la ciutat, tot de carpes de diferents penyes on venien alcohol i menges (sobretot diferents tipus de carn). Gent alegre, grups o solitaris. Però ben aviat ja tancaven les botigues i tot un exèrcit de fusters es dedicaven a tapar els aparadors amb parapents. I un altre grup d’operaris es dedicaven a muntar llotges per veure la desfilada que es farà avui (per cert, per tota la ciutat). No anava disfressada, però veure la gent era tot un espectacle. Però també vaig veure una part negativa, sobretot a l’estació, pleníssima de gent disfressada, i molta borratxa, que es dedicaven a trencar ampolles de vidre davant la impotència del personal de neteja del recinte. Em va saber greu, em va fer ràbia que per divertir-se es dediquessin a importunar el personal sense cap necessitat de fer-ho. I la part negativa també va ser que molts monuments, com la catedral estaven tancats. Però bé, una nova manera de veure el carnaval, al qual, vista la festa, m’agradaria participar algun dia!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol