L’adaptació teatral d’ ”Incerta glòria”

Fa algunes setmanes vaig assistir a la representació de l’obra “Incerta glòria” (https://ca.wikipedia.org/wiki/Incerta_gl%C3%B2ria) , al Teatre Nacional de Catalunya. L’adaptació de l’obra de Joan Sales fou a càrrec d’Àlex Rigola amb un repartiment de luxe (http://www.tnc.cat/ca/incerta-gl%C3%B2ria).  Com que fa relativament poc que havia llegit la novel·la, encara em cridà molt més l’atenció poder veure l’obra , que recrea de manera bastant fidel l’essència del relat de Sales. En el llibre s’expliquen les vides entrellaçades al front i a la rereguarda, durant la Guerra Civil espanyola, històries que es recreen bé amb gran interpretacions. Una escenografia austera però alhora punyent, adequada als moments de cada acte. El que personalment em va descol·locar una mica és algunes escenes massa “contemporànies” pel meu gust, que no acabaven d’encaixar bé amb el relat històric que es pretén transmetre, amb una ballarina que enlloc de donar continuïtat a la història, per mi la interrompia. De totes maneres, el regust que em quedà després de les més de tres hores de funció fou el d’una bona obra, d’aquelles, que com el llibre, deixen molts interrogants a l’aire i moltes preguntes per a fer reflexionar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol