Nacions sense Estat

Fa aproximadament un mes, a Barcelona, es van celebrar unes jornades de nacions sense estat. Eren diverses les presents: els Països Catalans, Euskal Herria, Galiza, Irlanda, Còrsega, Sardenya, Escòcia i Sicília entre altres. Tots aquests territoris tenen en un comú un llarg historial de lluita per la seva llibertat. Representats d’aquests indrets van posar en comú estratègies per aconseguir la llibertat dels pobles. Per sort, he pogut visitar algunes d’aquestes nacions i amb elles comparteixo el seu anhel de llibertat per poder viure les seves cultures plenament. Però encara queda molt camí per a recórrer i molt per aprendre, uns d’altres. Però units fem força per fer un món més lliure, més solidari, més humà. I espero poder visitar de nou tots aquestes nacions, però que siguin nacions amb Estat! Visca la llibertat!

Comentaris

Anònim ha dit…
A tu no t'invaeix una sensació d'impotència i ràbia quan penses que existeix gent que ni tan sols s'ha plantejat que la cultura d'un poble és el més important?? A mi em continua sorgint una sensació d'impotència el veure la ignorància que ens ofereix la gent que tan a la vora es troba de nosaltres.

Bé, tot plegat i per desgràcia és el tema de sempre.. empatia oi??

Escolta, fa temps que et llegeixo i t'he escrit un parell de vegades. Em faig creus de veure que ningú et fa mai comentaris. Suposo que és pq no et llegeixen oi? Si ho féssin, vols dir que no escriurien??

Per cert, he hagut de crear un blog per temes de feina, i m'he pres la llibertat d'incloure't en la llista de blogs preferits. Esperuu que no t'importi!! Si és aixi només m'ho has de dir, i no faré res al respecte!! ;)

entxuldigao/blogspot.com

Buenu això, que una abraçada...

Si vols mirarte'l i dir-me què et sembla...
Evita ha dit…
Hola anònim!
Merci pel comentari, m'ha agradat molt. Fa un parell de dies vaig entrar al teu blog i vaig fer-hi una ullada, em van agradar molt les fotos, però avui quan he entrat altre cop per entretenir-m'hi he vist que s'havia eliminat...
Ja provaré de nou de tornar-hi a entrar! Gràcies de nou.
Ah, i no em fa res que em linkis, gràcies
Una abraçada,
Evita

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol