La població oriental del tour per la Costa Est

Durant el tour per la costa est, vaig poder conviure amb un autocar ple de gent d’Orient. La majoria d’ells provenien de la Xina, però també hi havia gent de  Filipines, Malàisia, Bali i la Índia. I vaig poder constatar algunes diferències que, parlant amb altra gent, se m’han confirmat. En el cas dels xinesos em va sorprendre que majoritàriament eren bastant maleducats, especialment la gent gran (però per sort, no tots;  la gent més acostumada a viatjar tenien una educació exquisida). A l’hora de pujar i baixar de l’autobús anaven a empentes i en cap moment no et deixaven passar. Durant el tour per la badia de Nova York, literalment em van treure a empentes del lloc a on estava per tal de poder-se fer una fotografia, no demanant res. I per no parlar de les cues: per a ells no existeixen, se’t colen anant i venint. Això de colar-se també ho vaig constatar amb la gent de l’Índia. Per contra, la gent de Filipines mostrava una educació exquisida, igual com la gent de Malàisia i Bali. Personalment, em feia molta ràbia que ens haguéssim de moure en tot moment a empentes... Si mai vaig a la Xina, ja sé que hauré d’estar preparada per empentes a tort i a dret J! De totes maners, m’ha agradat conèixer, ni que sigui als EUA, com és la vida a Xina!Com diu la cançó que hi ha a sota, un "Joc d'ous"!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol