El paradís


 
EL PARADÍS

He viatjat per mars i oceans,

muntanyes i planes,

cercant el paradís.

M’he rebolcat a la neu,

l’aigua salada o dolça,

m’ha banyat la pell.

Camí de l’edèn,

he retrocedit al passat,

i he inventat el futur.

La tempesta m’ha empapat la pell,

la fred m’ha envaït els ossos,

el sol m’ha embrunit el cos.

M’he perdut en milions de rialles,

he vessat alguna que altra llàgrima.

he travessat el cel i l’oceà.

I tot buscant el paradís,

cercant el somni

he provat gustos exòtics,

d’altres tradicionals,

la mel i el fel.

I avui, després d’explorar

tot el planeta,

per fi,

he trobat el paradís somniat,

tan llargament anhelat,

tu, el cos estimat,

que ara dorm al meu costat.
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol