Madrid (II)

El segon dia en aquesta capital s’aixecà igual de calorós que la nit anterior. Després d’una reparadora dutxa i un esmorzar amb dònuts, vam anar a passejar. La primera parada fou la plaça de Neptú, seguida per la de la Cibeles, a on ens vam fer les preceptives fotos amb la camiseta del Barça J. I no vam ser el únics, car allí hi havia uns quants catalans i catalanes que feien el mateix! Fins i tot vam trobar gent coneguda! Seguidament, enfilàrem vers la plaça de Colon, i des d’allí, vam prendre el metro fins a la plaça del Sol. Un cop allí, ens vam dirigir a l’imponent Palau Reial, ple de turistes de totes les edats. També vam passejar per fora l’església de l’Almudena, abans de dirigir-nos cap a la Plaza Mayor, passant per tot l’entrellat de carrers. I entre carrer i carrer, plaça i plaça, s’escolà ben aviat el matí. La propera parada de la nostra estada a Madrid va ser el parc del Retiro, literalment ocupat per la UEFA en motiu de la celebració de la final de la Champions. Tot estava ple d’estànds i també de seguidors, bàsicament de l’Inter i del Bayern de München, però també d’altres equips. Amb tot, poc temps vam tenir per visitar el parc, ja que vam tenir la sort d’assistir a un partit de futbol de jugadors retirats, entre els quals hi havia Vítor Baía, Fernando Couto, Butragueño, i un simpatiquíssim ex del Barça, Quique Estebaránz, que amablement es va fer una foto amb nosaltres i ens va regalar una pilota signada. I després del partir, a dinar amb la meva cosina: ens van portar a un bar molt familiar a on vam quedar ben tips de tapes boníssimes. I què millor per pair que un cafè? Doncs així ho férem, a casa el company de la meva cosina. La tarda estigué repleta de rialles, sobretot gràcies al lloro que tenen, un divertit Curro! Després del cafè, passejada per un parc fins arribar a casa la família, a on vaig tenir el plaer d’estar una estona amb ells, conversar i mirar fotos! Malauradament el temps es va fer molt curt, i vaig haver de marxar. Per esgotar les últimes hores a la capital, vam mirar la final de la Champions i vam fer un passeig al voltant del Bernabéu, ple com mai i amb un ambient increïble, abans d’anar a fer un mos i a dormir, car diumenge al matí ens esperava el viatge de tornada....
(La imatge correspon a l'estàtua de Velázquez situada davant del museu del Prado)