Galícia, del 23 al 27 de juliol de 2015: de Girona a Galícia (dia 1, 23 de juliol de 2015) (I)

Dormo poc més d’una hora; és negra nit a Girona, en plena nit. Agafem el cotxe i anem fins a l’aeroport de Barcelona; aprofito per fer una capcinada que em resultarà molt reparadora hores després. Després de deixar el cotxe a l’”Aparca i vola” anem ja cap a la terminal 2, a on no ens entretenim gaire i passem el control de seguretat i, com que no hi ha encara establiments oberts, fem un cafè de màquina. Finalment, embarquem , tot i que el procés es fa llarguíssim. Quan encara no porto ni dos minuts amb el cul al seient, el cansament em venç i abans que s’enlairi l’avió, ja dormo. I no em despertaré de nou fins que ja ha aterrat. És d’hora a Compostel·la i la temperatura ja és molt més fresca que no pas la de Girona. Per agafar forces, el primer que fem és un altre cafè i ja un xic més recuperats, anem a buscar el cotxe de lloguer, que he contractat amb “Goldcar” (www.goldcar.es) . Una furgoneta ens recull i ens porta fins a on hem de recollir el cotxe. Un cop a l’oficina, però, ens sentim estafats. Vam llogar el cotxe per un mòdic preu, però gairebé ens obliguen a agafar l’assegurança a tot risc; si no ho fem, 1200 euros quedaran immobilitzats un mes. Amb moltíssima ràbia i llançant improperis, més en veu baixa que en veu alta, ho agafem, però més tard ja ens queixarem. De fet, per mi és l’última vegada que contracto els serveis d’aquests lladres. Es cuiden molt bé de dissimular la lletra petita dels contractes per internet; res més que publicitat enganyosa. Rabiosos, agafem el cotxe, però mica en mica ens va marxant la ràbia a mesura que ens endinsem a les profunditats de Galícia. De fet, malgrat l’emprenyada, estic contenta, ja que feia temps que volia visitar Galícia (https://ca.wikipedia.org/wiki/Gal%C3%ADcia). “Galícia (en gallec: Galicia o Galiza; en castellà: Galicia) és un paísde la península Ibèrica, constituït com a comunitat autònoma d'Espanya, i situat al nord-oest de la península Ibèrica. Geogràficament, limita al nord amb el mar Cantàbric, al sud amb Portugal, a l'oest amb l'oceà Atlàntic i a l'est amb Astúries i Castella i Lleó. L'himne de Galícia es referix a Galícia com a nació de Breogán; l'Estatut d'autonomia, en l'article primer, tanmateix, reconeix la identitat nacional de Galícia com anacionalitat.

A Galícia pertanyen l'arxipèlag de les illes Cíes (format per l'illa do Faro, illa de Monteagudo i l'illa de San Martiño), l'arxipèlag d'Ons (format per l'illa d'Ons i la d'Onza), l'arxipèlag de Sálvora (format per les illes de Sálvora, Vionta i Sagres), així com altres illes com Cortegada, Arousa, les Sisargas, o Malveiras; la major part de les quals pertanyen al Parc nacional de les Illes Atlàntiques. (continuarà)
(La imatge correspon a la vista que es pot observar a As Catédrais)