24 hores a Palma (20 i 21 de juliol de 2015) (I)

La nit ha estat xafogosa a Girona. Tot i la mandra quan s’agafa el son profund, el despertador marca que és hora de llevar-se i anar cap a l’estació de bus per agafar el primer que mena a l’aeroport de Girona. Un cop allí, temps de fer un cafè i poca cosa més que embarcar cap a Palma. El trajecte és curt, però ni me n’adono. Estic cansada i encara no s’ha enlairat l’avió que ja dormo com un tronc. Un cop a Palma és moment d’agafar el bus urbà vers el centre de la ciutat, molt més econòmic que no pas agafar un taxi. Defora fa força xafogor tot i ser ben aviat al matí. Baixem a la zona del port marítim i anem, previ  segon cafè per despertar més cos i ànima, cap al hostel.  La zona portuària està plena de iots de luxe, però la tranquil·litat impera arreu. La ciutat està força adormida i alguns noctàmbuls van de caminar a planxar l’orella, mentre alguns establiments fan neteja de la festa que sembla que s’ha allargat fins a la sortida del sol. Tot seguit anem a parar al lloc que ens servirà de resguard a la capital de Mallorca, un hostal anomenat Urban Hostel Palma (http://www.urbanhostelpalma.es). Ens atén un amable noi que ens parla en castellà, però que tot i ser estranger, tal i com ens diu ell mateix, s’esforça a aprendre català. Com que encara l’habitació no està a punt, deixem les maletes i ens capbussem a visitar la ciutat. El primer lloc a on decidim anar és al Castell de Bellver  (http://castelldebellver.palmademallorca.es/portal/PALMA/castelldebellver/castelldebellver_principal1.jsp?codResi=1) . Anem seguint el passegi marítim amb una canícula espantosa, però enlloc d’apropar-nos al castell, ens n’allunyem, així que ens enfilem per carrers i carrerons fins a trobar el camí que porta al castell. Tot i la calor asfixiant i el cansament per les poques hores dormides,  hi pugem a peu, no sense fer alguna que altra parada per descansar de tant en tant. Un cop davant les portes de castell, molt ben conservat, anem a comprar els tiquets de l’entrada però tenim una agradable sorpresa. En ser diumenge, la visita és gratuïta. S’ofereix la possibilitat de baixar una aplicació pel mòbil que és en realitat una audioguia del castell i ho aprofitem.  El castell de Bellver, tal i com s’explica a viquipèdia (https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Bellver ) “És un castell d'estil gòtic català del principi del segle XIV situat a uns 2,5 quilòmetres al sud-oest de la ciutat de Palma, dalt d'un puig de devers 112 m. Té vistes panoràmiques damunt la ciutat, el seu port principal i el de Portopí, laserra de Tramuntana i el pla central de Mallorca, les quals li donen el nom (del català medieval "bell veer"). Amb el de Restormel (Cornualla), el de Michelstetten (Baixa Àustria), al qual serví de model, i el de Montaner (Bearn, Gasconya), és un dels quatre únics castells europeus de planta circular. El Castel del Monte (1240) és semblant amb una planta poligonal amb dos eixos de simetria. El castell de Bellver és format per un tambor de dos pisos amb un pati d'armes central circular, que conté una gran cisterna, i per una torre exempta circular, de l'estil dels donjons. Aquest conjunt es troba circuït per un vall, un revellí amb barbacana, un contravall i una estrada encoberta. La torre té quatre plantes i 25 m. d'alçada, sense comptar la base troncocònica i es troba unida a la terrada del tambor per un pont de devers 7 m de llarg. A la base troncocònica de la torre també hi ha una cisterna, usada històricament com a presó i anomenada l'Olla, mitificada pels romàntics. (continuarà)
(La fotografia correspon al port de Palma vist des del castell de Bellver)