Bretanya i Normandia, del 7 a l’11 de desembre de 2016 (dia 4; 10 de desembre de 2016): visitant els indrets del desembarcament de Normandia (XVIII)
Els batallons tank
Els batallons tank
reforçaven els divisions en cap, les 743 a la 29 Divisió i el 741 a la 1a
Divisió, estaven equipades amb carros amfibis. Comprenien cada un:
·
un comandament
·
tres companyies de
18 tancs mitjans Sherman M4 numerats A, B i C (A eren tancs estàndard, mentre
que B i C tenien tancs DD amfibis), que comprenien cada una:
·
un comandament de
tres tancs.
·
tres grups de 5
tancs.
·
una companyia de
tancs lleugers anomenada D.
·
una companyia HQ
(grups de reconeixement, morters i tancs d'assalt).
·
una companyia de
servei.
Els batallons de Rangers
Cada batalló de
rangers tenien un efectiu de 500 homes repartits en sis petites companyies de
68 homes numerats de la A a la F. Cada companyia tenia 3 oficials i 65 homes, o
sigui, un comandament i dos grups. Eren unitats d'elit que tenien una formació
de comando.
Els dos batallons
de rangers el 2n i el 5è tenien una missió aïllada: controlar la Pointe du Hoc a 5 km a l'oest d'Omaha, tenien en un
principi tres companyies del 2n regiment. La companyia C d'aquest batalló havia
de desembarcar amb la primera onada a l'extrem oest d'Omaha per establir una
unió. Al senyal dels assaltats les altres unitats havien d'unir-se directament
a la Pointe du Hoc, sinó desembarcarien a l'oest d'Omaha i arribarien a la
Pointe du Hoc per terra.
Els enginyers
Les unitats
d'enginyers comprenen les unitats orgàniques de les divisions però també de
reforços, entre les quals unes especialitzades en la demolició de la Navy.
La flota
El comandament de la flota estava a càrrec de
l'almirall Hall que treballava estretament amb el general Gerow. Per al
desembarcament, es van trobar en el navili Ancon que feia de vaixell insígnia.
Els navilis d'escorta, de suport i de servei
USS Texas (que va bombardejar la
Pointe du Hoc)
USS Arkansas
HMS Glasgow
FS Montcalm
FS "Geroges
Leygues"
12 destructors
En aquest punt encara
falta afegir 33 dragadors de mines i 600 navilis més petits.
Els vaixells de transport
Més de 280 navilis de tipus divers, barques de
desembarcament d'infanteria asseguraven el transport de 34000 homes i 3300
vehicles.
Els mitjans amfibis
Múltiples mitjans amfibis es van construir
per al desembarcament, sobretot carros amfibis i barques.
Els carros amfibis de nom DD, abreviació de
"Duplex Drive" i que tenien el sobrenom "Donald Duck" pels
tanquistes. Es tracta de tancs Sherman amb una faldilla de tela que el vestia i
que servia per flotar. Dues hèlix asseguraven la propulsió. La posada a l'aigua
es preveia a 4 km de la costa. Des de l'arribada a la platja la faldilla
s'abaixava i el carro podia obria i moure's. Aquest material, imaginat pel
general britànic Percy Hobart, va restar en
secret fins al 6 de juny.
Les barques principals es deien:
-Landing Craft Assault (LCA) : més vell i menys ràpid (8
nusos), podia transportar 30 homes i tenia 12 m de llarg.
-Landing Craft Vehicle & Personnel (LCVP) : velocitat màxima, 12
nusos, podia transportar 36 homes o vehicles amb rodes, i tenia 12 m de llarg.
Els LCA et LCVP
van transportar, en un principi, tropes d'infanteria.
-Landing Craft Mechanized (LCM) : podia transportar 60
homes o un carro, tenia una llargada de 13 m.
Els LCM van
transportar les unitats d'enginyers amb els tankdozers.
-Landing Craft Tank (LCT) : podia transportar 3 o 4
carros mitjans, amb 60 m de llargada.
Els LCT podien
transportar els carros Sherman fins a la platja, excepte els DD que van ser
amarats a 4 km de la costa.
-Landing Craft Infantry (LCI) : n'hi havia dos models,
amb capacitat per a 100 i 200 homes.
Hi havia naus especials:
-Landing Ship Infantry (LSI): transportava homes, LCA i LCM
que els posava a l'aigua.
-Landing Ship Tank (LST) : que tenia grues i una
rampa flotant per descarregar carros i altres vehicles. (continuarà)
(La imatge és de dins d'un dels búnquers que hi ha al Pointe du Hoc)
Comentaris