Educació?

Sovint, en el dia a dia, em pregunto què n'hem fet de l'educació. Aquesta paraula està deixant de tenir significat cada dia que passa, almenys a parer meu. A l'hora de conduir, amb constants baralles dialèctiques entre conductors, al supermercat fent la cua, quan la gent es passa l'una a l'altra (i alguns ho fan descaradament, sense ni immutar-se), o la manera com es dirigeixen els alumnes a un professor en són alguns exemples. Avui voldria explicar què em va passar fa un parell de dies al supermercat Mercadona del carrer del Carme de Girona. Vaig a comprar amb la motxilla per tal de no haver d'utilitzar les bosses de plàstic, així que vaig entrar i em vaig dirigir cap a comprar els productes que necessitava. Hi havia bastanta cua a les caixes quan de sobte, sento cridant-me, en castellà, una de les caixeres: "Eh tu, la que porta la motxilla, sàpigues que no pots entrar portant-la!" o quelcom semblant a aquestes paraules. No em va molestar que em digués que no podia entrar amb la motxilla, però sí que em va molestar i molt el to i la mala educació amb la que ho va dir. Tota la cua es va acabar girant i vaig passar una estona de vergonya. Enrabiada per la falta d'educació, vaig girar cua i vaig marxar. Som persones, no animals, i com a tals convindria que entre nosaltres, ja des de la convivència diària ens tractéssim amb un mínim d'educació, no?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol