Pere Guisset

Dies enrere, buscant una fotesa per internet vaig anar a para la pàgina web de Pere Guisset, un escriptor nord-català. I em va impressionar la seva obra, en forma de contes i poemes. Aquí us deixo un petit tast en forma de poema, emocionant i que m’ha arribat, per molt tòpic que sembli, al fons del cor, Catalunya.
CATALUNYA
Senyora excuseu'm,
Si vós hé contrariat,
Senyora excuseu'm,
Si la vostra parla he esgarrinxat !
No pensava fer res de mal,
Del fet sigueu segura,
I ja us puc dir ara tant es val,
Heu estat sempre per a mi,
Una rosa rara,
Espallida sobre el meu camí,
Es per això que no hé comprès encara,
Per què, sovint, contra mi, vós enfadeu !
De vostè sóc enamorat,
No em mereixo cregueu,
De vostè ésser excomunicat !
Per favor senyora excuseu'm
Si vós he contrariat,
Senyora excuseu'm,
Perquè mi, vós he sempre estimat !
Ja mainatge, ple d'afecció,
Vós admirava, vostè és tant bonica !I
siguent minyó,
Heu estat per mi, la més bella, l'única !
Es vostè senyora
Que he portat de tot temps al cor,
Avui sóc vell, però encara dura,
L'afecció que es va tornar amor !

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol