El sistema universitari (III)

Un altre element a tenir en compte és el fet que quan demanes una acreditació, en el cas de la Generalitat només compta la recerca i  gairebé gens la docència (almenys en el cas de l’acreditació d’agregada). Bé, només compta la docència a màsters i a cursos de doctorat, que són només una petita part de la docència i que sovint vol impartir el professat ja consolidat. I les hores que passem preparant i impartint classes teòriques i/o pràctiques a graus, que és a on molts dediquem la major part de la nostra docència, no compten per a res? No. Moltes i molts dels que preparem classes amb entusiasme, ho fem per deure moral ja en el fons som treballadors i treballadores públiques. En el cas de demanar l’acreditació a l’agència espanyola de qualitat universitària , tot i que també es dóna prioritat a la recerca, almenys es té un xic més de consideració per a la docència. En aquest sentit, quan es  convoquen places sempre tindrà més possibilitats d’aconseguir-la alguna persona que s’hagi dedicat molt més a la recerca que a la docència. Però en què quedem? Jo tenia entès que les universitats són llocs per compartir coneixement , ensenyar ( i també aprendre dels alumnes), a més de llocs a on s’exerceix la tasca investigadora....
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"