El sistema universitari (III)
Un altre element a tenir en compte és el fet que quan
demanes una acreditació, en el cas de la Generalitat només compta la recerca i gairebé gens la docència (almenys en el cas de
l’acreditació d’agregada). Bé, només compta la docència a màsters i a cursos de
doctorat, que són només una petita part de la docència i que sovint vol
impartir el professat ja consolidat. I les hores que passem preparant i
impartint classes teòriques i/o pràctiques a graus, que és a on molts dediquem
la major part de la nostra docència, no compten per a res? No. Moltes i molts dels
que preparem classes amb entusiasme, ho fem per deure moral ja en el fons som
treballadors i treballadores públiques. En el cas de demanar l’acreditació a
l’agència espanyola de qualitat universitària , tot i que també es dóna
prioritat a la recerca, almenys es té un xic més de consideració per a la
docència. En aquest sentit, quan es
convoquen places sempre tindrà més possibilitats d’aconseguir-la alguna
persona que s’hagi dedicat molt més a la recerca que a la docència. Però en què
quedem? Jo tenia entès que les universitats són llocs per compartir coneixement
, ensenyar ( i també aprendre dels alumnes), a més de llocs a on s’exerceix la
tasca investigadora....
Comentaris