Avui és Sant Nicolau!


Avui és sa Nicolau. A Catalunya és un dia festiu imposat per commemorar una constitució obsoleta, que en cap cas em representa. Però, avui m’agradaria parlar del dia de Sant Nicolau des d’una altra perspectiva. Tant aquí a Bèlgica com a Holanda (en aquest cas es va celebrar ahir), avui arriba el senyor, Sant Nicolau, que porta regals als infants. El passat dissabte vaig poder veure com els nens anaven a demanar a Sant Nicolau que els portés regals (la foto correspon a un d’aquests moments). Aquí a sant Nicolau se l’anomena Sinterklass, i segons la història prové d’Espanya (jo diria que dels Països Catalans segons les informacions existents) i va acompanyat d’un patge, el Zwarte Piet (Pere el Negre). En la dècada de 1960, en la nit del 5 de desembre, a Alacant es feia una cavalcada, des de la concatedral fins el port, perquè Sant Nicolau pugés a una barca carregada de joguets, que presumptament es dirigia als Països Baixos. D’aquí la història que ve de la costa alacantina.
A veure si avui aquest portador d’il•lusions pels infants també em deixa algun regalet a la nena que a vegades encara porto a dins...



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol