Manca d'educació


Divendres 29 d’octubre, dia de Sant Narcís. Girona bull de gent i d’activitat. I trobar aparcament amb cotxe es converteix en una autèntica odissea. Després de tres quarts d’hora de buscar-ne infructuosament, en trobem un sota les vies, prop de la Creu Roja, un aparcament reglat. És una família amb un cotxet; per tant, han de desmuntar-lo i carregar-lo. Poso l’intermitent, m’aparto tant com puc, però com que hi ha un cotxe mal aparcat, en línia groga, els que vénen darrere no poden passar i es forma una petita cua. Quan la família ja està engegant el cotxe, em sobresalto: un mosso d’esquadra em pica de males maneres el vidre del conductor i em diu, també de males maneres, gairebé cridant: “faci el favor de circular”. Intento dir-li que vull aparcar i que el cotxe ja marxa. Encara de més mala bava em torna a dir que circuli. Mig espantada i indignada alhora, circulo, i evidentment, perdo l’aparcament. Sí, s’havia format una petita cua, però el cotxe ja marxava. Accepto que em digués que feia cua, però no accepto les males maneres i la manca d’educació amb la que ho va fer, gairebé cridant. Tenia entès que els mossos són per servir als ciutadans i tractar-los educadament, no amb autoritarisme i gairebé menyspreu, i més sense haver comès cap delicte. Em pregunto si a l’acadèmia de mossos hi ha alguna assignatura a on els hi ensenyen com ser maleducats. PD: abans de trobar aparcament vaig comprovar com una patrulla de la policia municipal de Girona formava part d’una cua de set o vuit cotxes que s’esperaven perquè un vehicle s’aparqués damunt una rotonda, un lloc no autoritzat; i sense dir res...

http://www.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/326686-mala-educacio.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol