Bristol (II)

En el segon dia a Bristol, la claror a través de les cortines em desvetllà prompte. Així doncs, com que romandre molta estona en un llit estrany se’m fa difícil, em vaig llevar i després d’una reparadora i desvetllant dutxa, a punt per gaudir de la jornada. Esmorzàrem un bon acollidor local a on el dia anterior havíem fet un café i un cop la gana esmorteïda, prenguérem un bus en direcció a la localitat de Bath, no excessivament lluny de Bristol. Bath és una ciutat declarada patrimoni de la humanitat per la Unesco. Com que era vigília de Sant Nicolau, festa molt concorreguda en aquella zona, la ciutat estava plena de gent que visitava la fira que s’hi celebrava. Paradetes de Nadal escampades per bona part de la zona antiga. Primerament vam visitar les termes romanes (tot i que només la part que era gratuïta, ja que l’entrada no tenia res de barata) i seguidament, una mica la catedral, ja que s’hi celebrava missa i tancaven les portes. Vam passejar-nos per carrers i carrerons, enmig del bullici de gent, olors i colors. Moments de melangia mirant el riu o imaginant com devia ser la vida en aquella terra uns quants segles enrere....Quan la pluja començà a fer-se més insistent, ens vam parar a dinar en un restaurant turc, a on el meu paladar va gaudir d’una bona ració de mussaca vegetal. L’estona de dinar ens serví per descansar una miqueta i agafar forces per continuar visitant una estoneta més la ciutat. Quan la fosca ja imperava pertot, i de camí cap a l’estació ens vam trobar amb un interessant concert en un aparador d’una botiga de roba. Vam agafar de nou el bus que ens va retornar a Bristol i després de deixar algunes cosetes, vam anar al primer pub que vam visitar de la ciutat, el Ship in, a on entre una bona colla de rondes de cerveses vam sopar pizza i vam mirar els partits de futbol del Barça (que va guanyar 1 a 3 al Deportivo) i del Madrir. I no contents amb beure, menjar i mirar la tele, també vam parlar llargament, sobretot de política! Per acabar el dia, una partida de bitlles a la bolera del dia anterior, tot barrejat amb ballaruca i una mica de cervesa... Finalment, alguns anàrem a dormir més aviat i altres una mica més tard (i obligadament..., després de fer gresca de la bona). :-)
(La imatge és dels banys romans de Bath, a on l’aigua fumejava!)