Records dels EUA: la fira de cavalls

Ja fa poquets dies que he tornat al meu país, aquell que va de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó. Però encara em vénen al cap alguns dels moments que vaig viure als país de les contradiccions, que sempre m'ha acollit molt bé, però que també té un rerafons que no casa gens ni mica amb les meves idees. Un dels records que m'han vingut al cap és un xou de cavalls a Harrisburg, la capital de l'estat de Pensilvània (és comú pensar que la capital és Filadèlfia, però!). Mare meva! Immensa la quantitat de diners que deu moure la citada fira. Tot un complex firal dedicat al món del cavall, pel qual molta gent de l'Amèrica més profunda i rural té autèntica devoció. De tot pel cavalls i els genets; fins i tot carros de transport d'autèntic luxe, millor que cases i tot. Tota una experiència viure-ho i veure-ho!
Em sembla bé que els hi agradin  els cavalls i els hi dediquin fires i els tractin bé. Fins i tot tenen fundacions pels animals malalts o abandonats. El que no em sembla tant bé és que a vegades es valora més la vida dels animals que no de les persones, com algunes vegades he pogut constatar. Això m'entristeix, perquè a vegades demostrem més animalitat que humanitat...
El vídeo correspon a un genet que fa saltar el seu cavall sense guiar-lo amb els estreps, sinó parlant-li...
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol