Més records dels EUA: els Amish

Un altre record de la meva estada als EUA són els Amish. De la meva primera vegada per Pensilvània em va soprendre el seu modus vivendi. Aquesta vegada, encara hi ha coses que em continuen sorprenent. Hi ha famílies que s'ha acostat una mica més a la modernitat i fins i tot tenen telèfons mòbils. De totes maneres, la majoria d'ells continuen treballant la terra amb cavalls i es continuen desplaçant amb carros. Durant la fira de cavalls de Harrisburg, hi havia moltíssimes famílies Amish. Són uns enamorats dels cavalls i part de la seva economia es basa en el treball d'aquests animals. Em va cridar l'atenció que les còfies que porten les dones varien segons l'edat i segons si estan solteres o casades. Les noies jovenetes van totes amb monyo i tapat per còfia. Porten vestit, davantal, mitges i... esportives, algunes de marques cares. Els nois adolescents van amb pantalons negres, camisa i tots amb el mateix tallat de cabell, tipus "bolet". Els homes casats porten barba i normalment, barret de palla. Són ben curiosos, però gairebé sempre porten un ampli somriure a la cara. També vaig veure algunes parelles mixtes, a on un dels membres era Amish i l'altra no. Una bona prova d'integració i de convivència que tan de bo es generalitzés més!
 
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol