"Ara que estem junts" de Roc Casagran


Un dia d'aquests en què tot surt una mica al revés, vaig entrar a una llibreria i em vaig comprar la novel·la de Roc Casagran "Ara que estem junts" (editorial Columna). I la veritat és que va ser una bona compra. De seguida em vaig engrescar en la lectura d'aquest llibre fresc, dinàmic, emocionant, emotiu... i sobretot carregat d'històries humanes enmig de la Història. Acabant les darreres línies no vaig poder evitar que les llàgrimes rellisquessin galtes avall. Llàgrimes d'emoció, però també d'homenatge per a totes aquelles persones a qui la guerra va destrossar la vida, que van perdre els seus éssers estimats i que van haver de marxar a l'exili. I no vaig poder evitar pensar en l'avi Miquel, que també va estar tancat al camp de concentració d'Argelers, com el narrador. Una gran història d'amor, de superació, d'esperança enmig de les tenebres, a on l'humor permet que no tot es vegi tant negre com és. Un relat per no oblidar el nostre passat més proper que encara perviu en nosaltres. Una història que no us heu de deixar escapar!
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol