Més cosetes sobre Gent


M’agrada anar coneixent la meva ciutat d’acollida; com ja he explicat altres vegades, la trobo bellíssima amb tots els seus majestuosos edificis, la majoria religiosos (però també impressionant el castell; de moment només l’he vist des de fora). La tranquil•litat dels carrers empedrats, només bullint de gent els dissabtes. També t’embaladeixes fàcilment tot passejant per la vora dels canals i mirant els edificis que els flanquegen. He pogut entrar un parell de vegades dins la majestuosa catedral de Saint Baafs (http://ca.wikipedia.org/wiki/Catedral_de_Gant  ). Tot i que la majoria de guies turístiques que he llegit diuen que hi ha moltes catedrals més maques a Bèlgica que no pas aquesta, a mi sincerament, m’agrada molt, potser perquè m’he acostumat a veure-la sovint i l’he fet ja una mica meva. És d’estil bàsicament gòtic i a dins hi ha el quadre del “Corder místic”, (1432), de l’artista Jan van Eyck (es pot visitar previ pagament de 3 euros). Gratuïtament es pot visitar la resta de l’edifici, així com la cripta. Si mai teniu l’oportunitat de visitar aquesta catedral que presideix Saint-Baafsplein (la plaça de Sant Bavó), no la desaprofiteu!
(La imatge és de la façana de la catedral de Gent)



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"Hivern", un poema de Miquel Martí i Pol

Un poema de Joan Margall, "L'aufàbrega"

"Un sonet per a tu" de Miquel Martí i Pol